תוכנית עסקית לעסק
צפיות: 1347 \\ מילים: 523 \\ פורסם בתאריך: 30.03.15
ייעוץ עסקי, תהליך פיתוח ראשוני:
1. בדיקת כדאיות, לפני פתיחת העסק יש לבדוק את הכדאיות הכלכלית, רעיונות רבים וטובים לא מצליחים, לא בשל ניהול כושל ומוצר לא טוב, אלא פשוט כי מדובר בעסק שאי אפשר להרוויח בו , או שאין לו שוק של ממש בישראל
2. לראות את החזון, כל עסק צריך חזון על מנת לעמוד בתקן מקצועי ועסקי, דמיינו בעיני רוחכם את העסק העתידי
3. משאבים כלכליים, בדיקת עלויות מקיפה של הקמת העסק מהפרט הכי קטן ומהשקל הראשון, ולהכין תוכנית תקציבים ברורה ומדוייקת ככל שניתן
4. לחשוב חיובי, ברגע שמתחילים בהליך העסקי חשוב להיות נחושים, נסחו את עצמכם בצורה חיובית, זה מדהים עד כמה זה משנה את ההרגשה
5. לטוות את הרשת, בעידן הטכנולוגי של היום הרשת היא חלק בלתי נפרד מחיינו לכן חשוב שהעסק יהיה חלק בלתי נפרד מהרשת , נסחו את עצמכם בצורה מקצועית ותנו טיפים באתרים נבחרים בתחומכם
6. לבחור עובדים בפינצטה, במרבית העסקים כוח האדם הוא המשאב החשוב ביותר וקריטי להצלחת העסק, לכן חשוב להיעזר באנשי מקצוע מתאימים על מנת לגייס את העובדים הנכונים, חשוב שתהיה מתודה מובנית בארגון איך מקדמים כל עובד ואיך מתגמלים נכון על מנת להפיק את המירב מכל עובד
7. להיות ממוקדים, כשאתם מנהלים עסק, אל תתנו לכל רוח או הסתייגות להטות אתכם מהמסלול שבחרתם, האמירה " מי שמתמקד מתקדם " נכונה תמיד הימנעו מזגזוגים באסטרטגיה של העסק, הלקוח מרוצה שהעסק יציב ומשדר אמינות
8. לשתף פעולה, שיתופי פעולה עם עסקים נוספים יעילים מאוד לעסק, חברו לעסקים שאינם מתחרים שלכם ושתפו פעולה ואולי גם תציעו תגמולים בתמורה ללקוחות שתקבלו
9. להעביר הלאה, אל תהיו צנועים ספרו לכולם בהתלהבות על הביזנס החדש לחברים, משפחה, לכל מי שאפשר וציידו אותם בכרטיסי ביקור
10. לא להפסיק להתאמץ, קיבלתם לא מלקוח? אז מה? לפעמים זה רק פתח לדיאלוג מכירה, חשוב להבין מה הצרכים של הלקוח ואיך ממשיכים את הקשר איתו גם לאחר המכירה
11. חשוב ללמוד כל הזמן, ולא להגיד אני יודע אני מבין לכולם יש מה ללמוד ולזכור שתמיד ניתן לשפר ולתקן
12. להכיר את הלקוח, לא הכל נגמר במחיר או במוצר יש הרבה מעבר, יש לקוחות שישלמו הרבה יותר על מנת לקבל שרות ומקצועיות בהתאם
13. ניתוח סביבתי, בחרתם מקום להקמת העסק , חשוב להכיר את הסביבה וללמוד עליה כמה שיותר הסביבה שלכם משפיעה על אופי העסק , אופי הלקוחות שלכם, ובדיקת התאמת המוצר לסביבה
14. שפה עסקית, חשוב מאוד ללמוד נושא זה היטב על מנת לדעת להתנהל מול כל הגופים המקיפים אתכם מרגע הקמת העסק, בנקים, ספקים, רו"ח, וכו...
15. תמחור מוצר, אחת הסיבות הנפוצות ביותר לנפילת עסקים זה תמחור לא נכון, אנו נלמד אתכם לתמחר בצורה מקצועית הכוללת את כל ההוצאות ובהתאמה לשוק המוצר
16. מוצר עוגן, במרבית העסקים יש מוצר אחד או יותר שאיתם העסק פועל באופן מתמיד, חשוב לדעת לעבוד איתם בצורה חכמה ומתונה
17. ניהול ושיתוף ידע, האצלת סמכויות בעובדים והשקעה בלהפוך אותם למקצוענים כמוכם לא פחות חשובה על מנת שהם יתנו מעצמם יותר ויבינו את ההליכים העסקיים העומדים מאחורי התוכנית האסטרטגית
18. שיעור רווח, בניית תוכנית רווח והפסד למידת מאזנים הינם כלים שחובה להשתמש בהם מרבית העסקים שאינם עובדים בצורה מבוקרת מתרסקים ואינם יודעים לעצור בזמן אם בכלל, אנו נלמד אתכם להיות מקצוענים בניהול העסק
19. שותפים חיצוניים לעסק, כגון ספקים, רו"ח, חברות פרסום, לכולם יש סוג של שותפות לא מחייבת לעסק ועל בעל העסק לבחור אותם בצורה קפדנית , לא רק במחירים אלא יותר בשרות ושיתוף פעולה חיובית
אסף ברקוביץ
אסף ברקוביץ
מאת: אסף ברקוביץ מייסד אנדס ייעוץ עסקי
www.andes.co.il 
החברה המובילה בישראל לפיתוח עסקים
מאמרים נוספים מהקטגוריה
פרד בביצקי
הדרך הקלה ליזם המתחיל – השקעה חברתית
זקוק למשקיע לעסק שלך מחפש השקעה ברעיון הגדול הבא. עולם המשקיעים משנה כיוון ונהיה נגיש בצורה קלה ופשוטה בפני עשרות אלפי משקיעים פוטנציאלים. גיוס השקעות המוני הי
נכתב ע"י פרד בביצקי בקטגוריה יזמות עסקית בתאריך 17.04.14
מעוניינים ליצור קשר עם אסף ברקוביץ? מלאו את הפרטים הבאים:
*
*
*