קרוספיט ויכולת שריפת שומנים
צפיות: 1695 \\ מילים: 520 \\ פורסם בתאריך: 03.02.14
אצלנו במועדון קרוספיט חיפה שואפים להתאמן על שלוש מערכות אנרגיה: המערכת האנאירובית, המערכת הפוספטית והמערכת האירובית, כאשר מרביתם של האימונים הם אימונים אנאירוביים עצימים כפי שמקובל בשיטת האימון קרוספיט.
הדעה הרווחת בקרב רוב אוכלוסיית המתאמנים עד כה הייתה כי הדרך היחידה לשרוף שומן טמונה בתרגול אירובי. ובכל זאת, בשנים האחרונות מיתוס זה הולך ומתפוגג. מחקרים רבים ושונים ממוסדות רבי השפעה, בראשם הACSM , הוכיחו כי למרות שהתרגול האנאירובי, אשר מופעל רבות בשיטת הקרוספיט, לא משתמש בשומן באופן ישיר אלא יוצר השפעה  על תהליך שריפת השומן בצורה עקיפה.

ביצוע קרוספיט שורף שומן
שיטת הקרוספיט מתמקדת באימון אנאירובי בעצימות גבוהה. מחקרים מראים שכאשר מבצעים אימון אנאירובי עצים משתחררים הורמונים אנאבוליים. אחד ההורמונים שמשתחררים הינו הורמון הגדילה אשר אחראי על מספר פעולות חשובות בגוף, אחת מהם היא תיקון נזקים בשריר המהווה פעולה שדורשת אנרגיה רבה. אותה אנרגיה מגיעה למעשה מעודפי שומן בגוף. המשמעות היא שביצוע אימון אנאירובי וביצוע אימון פונקציונאלי תורמת ליעילות הגוף בשריפת שומנים ברמה ההורמונלית. והמסקנה = אימון קרוספיט שורף שומנים!
מחקרים רבים נעשו על הורמון הגדילה והשפעותיו כאשר המשמעותי בהם הינו מחקרו המפורסם של דניאל רודמן ועמיתיו בקולג' לרפואה של ויסקונסין, מילווקי. במסגרת המחקר טופלו במהלך שישה חודשים מגוון אנשים מבוגרים בהורמון גדילה. במהלך תקופה זו הופחתו משמעותית אחוזי השומן בגופם של הנבדקים שזכו למסת גוף רזה ביחס לגילם. במסקנותיהם ציינו החוקרים כי הרכב גופם של הנבדקים היה כשל אדם הצעיר מהם ב-15 שנה כלומר, השפעת ההורמון היא ההשפעה שמצופה מ"שיקוי נעורים".
מחקר נוסף אשר נערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ניו מקסיקו ב – 1988 בחן מרימי משקולות מקצועיים. מחצית מקבוצת מרימי המשקולות טופלו בזריקת הורמון גדילה במהלך אימון של שישה שבועות והמחצית האחרת קיבלה זריקת דמה. בתום ששת החודשים, החצי שקיבלו הורמון גדילה הצליחו לאבד פי 4 יותר כמות של שומן גוף וכן זכו בפי 4 יותר מסת גוף רזה מאשר החצי שקיבל זריקות דמה..
תוצאות המחקרים הללו רק מדגישות את המשמעותיות והעצמה הרבה של הורמון הגדילה בתהליך שריפת השומן. אולם חשוב להדגיש, שהזרקת הורמון היא דרך מסוכנת ומסובכת להפחתת משקל לבניית שרירים. יתרה מזאת, הזרקת הורמון רב עוצמה זה עלולה לגרום להשפעות שליליות חזקות, ביניהן: הפסקת השחרור הטבעי של ההורמון בגוף ועלייה בסיכון לפתח סוכרת.

למרבה המזל, הזרקת הורמון גדילה אינה הדרך היחידה לבנות שרירים ולשרוף שומנים. אימון קרוספיט משלב אימון אנאירובי עצים במהלכו נוצר הורמון הגדילה ומתייעלת שריפת השומן בגוף. במסגרת האימון המתאמן מתחיל עם אימון אנאירובי עם כ-90% מקצב הלב המירבי שלו ובכך שורף שומן ומגיע למסת גוף רזה. אמנם מדובר בעבודה קשה אבל אנחנו בקרוספיט חיפה מאמינים שרק כך אפשר להגיע לתוצאות. דוגמא לתוצאות אימון אנאירובי ניתן לראות במרימי משקולות, אתלטים ומתעמלי קרקע, שלמרות שמבצעים אימונים אנאירוביים בשגרה, בעלי אחוזי שומן נמוכים ומסת שריר גדולה.

אין ספק שביצוע אימון הקרוספיט תורם בשריפת שומן ובניית מסת שריר. במהלך האימון אתם זוכים לעבוד בשילוב 3 ענפי ספורט: אתלטיקה קלה, התעמלות קרקע והרמת משקולות. ביצוע אימון פונקציונאלי תתרום לשחרור הורמון הגדילה מה שיסייע לגופכם לשרוף שומן ביתר יעילות בעתיד. חשוב לזכור אמנם ששריפת שומן לא נגמרת כאן תלויה גם בגורמים אחרים כגון תזונה, איכות שינה וכדומה. כל זאת ועוד תוכלו ללמוד אצלנו ברחבת האימונים במכון קרוספיט חיפה.

בכדי להגיע לרמת שריפת שומנים אפקטיבית באימון אנאירובי אני ממליץ להתאמן תחת שיטת קרוספיט ואך ורק במועדון קרוספיט מורשה.

כותב המאמר הינו מאמן קרוספיט מוסמך ובעלים של מועדון קרוספיט חיפה.
קרוספיט חיפה
קרוספיט חיפה
קרוספיט חיפה
מאמרים מאת קרוספיט חיפה
מה זה בכלל אימון פוקציונאלי?
אימון פונקציונאלי כמו קרוספיט זה השיטה הטובה ביותר לאימון
פורסם בקטגוריה ענפי ספורט בתאריך 29.12.13
קרוספיט בשילוב עם תזונה זה מתכון מנצח
תזונה תוך כדי אימון קרוספיט היא דבר חשוב.
פורסם בקטגוריה תזונה בתאריך 22.04.14
מאמרים נוספים מהקטגוריה
ערן שמעוני
הצל את עצמך - קורסי הגנה עצמית בשיטת אחד על אחד
היי חברים שמי ליאור ואני מאמן קרב מגע בשיטת אחד על אחד, בעל ניסיון רב בהעברת קורסים בהגנה עצמית לגברים, נשים וילדים מזמין אתכם לבוא ולהתרשם
נכתב ע"י ערן שמעוני בקטגוריה אימונים בתאריך 29.12.14
ליאת מנדלסון
מאמן כושר אישי – מה עליי לדעת בעודי מחפש מאמן?
אז נכון, כיום ניתן לבצע סוגים שונים של ספורט החל מאימונים שנעשים באופן עצמאי כגון: ריצות בים, הליכות, רכיבה על אופניים וכן הלאה
נכתב ע"י ליאת מנדלסון בקטגוריה אימונים בתאריך 03.06.13
מעוניינים ליצור קשר עם קרוספיט חיפה? מלאו את הפרטים הבאים:
*
*
*