ניהול קמפיין בחירות באינטרנט - ככה עושים את זה נכון!
צפיות: 1601 \\ מילים: 622 \\ פורסם בתאריך: 07.11.12
ברק אובמה, שזה עתה הוארכה הקדנציה שלו לארבע שנים נוספות, היה בין המועמדים הראשונים בעידן ה-WEB שהשכיל לבנות תשתית מאסיבית ומקצועית באינטרנט לפני תחילת קמפיין הבחירות הרשמי - וכנראה שזה עבד לו לא רע, אם לשפוט על סמך התוצאות האחרונות.

מה שהתחיל בתור צעד חדשני של אובמה, הוא כעת נחלת הכלל וצעד מתבקש עבור כל מי שרוצה לבטא מסרים בפומבי ולקבל גישה לקהלים חדשים באמצעות האינטרנט. גם בסצינה המקומית שלנו ניתן למצוא שמות גדולים כמו יאיר לפיד, נפתלי בנט, ניצן הורוביץ ועוד רבים וטובים - משקיעים מאמצים אדירים לצורך בניית סביבה שיווקית באינטרנט.

אחריי לאינטרנט?

אז מדוע בעצם פוליטיקאים ואנשי ציבור נוהרים דווקא לפלטפורמה האינטרנטית, שבעצם כל אחד יכול לעשות בה שימוש חופשי? ובכן, התשובה נמצאת בגוף השאלה: העובדה שהאינטרנט הוא כלי נפוץ ופופולארי כל כך, הופך אותו לכלי אדיר המאפשר לאותם אנשי ציבור לקבל חשיפה לקהלים עצומים וכל זאת בעלות משמעותית נמוכה יותר ביחס למה שהם נדרשים להשקיע במדיות פרסום אחרות - כמו לדוגמא שלטי החוצות, העיתונות המודפסת וערוצי הטלוויזיה הפופולאריים.

למרות שהאינטרנט זו מדיה שנגישה לכולם, על אנשי הציבור לדעת להשתמש בה כפלטפורמה מקצועית לכל דבר וזה אומר לפלח את סוגי הקהלים, לדעת מנין הגיעו, מה קראו הגולשים - מה דעתם ואף למי הצביעו. זה מידע יקר ערך שצריך לדעת לנתח בצורה נכונה על מנת להשתמש בו לטובת קידום האינטרסים של איש הציבור.

איך משתמשים באינטרנט בזמן קמפיין בחירות?

חשוב לציין שהאינטרנט היא לא רק פלטפורמה שמאפשרת לאיש הציבור להכיר את קהל הגולשים שלו אלא גם להיפך - מדובר בערוץ אופטימלי לצורך העברת מסרים. לכן, מי שמשכיל לעדכן לעתים תכופות, ליצור שיח עם קהל העוקבים שלו ולהראות סימנים של פעילות ענפה - הוא זה שיצליח לקצור שבחים על פועלו ובסופו של דבר גם לשכנע ולסחוף אחריו מאמינים רבים. זכרו כי האינטרנט הוא הערוץ הטוב ביותר על מנת לקיים תקשורת ישירה והדדית עם העוקבים.

איך נערכים לקמפיין בחירות וירטואלי?
  1. הקמת אתר אינטרנט - בדיוק כפי שאתם מספקים כרטיס ביקור לכל אדם רלוונטי שאתם מכירים במציאות, כך גם האתר שלכם אמור לעמוד לרשותכם בתור כרטיס ביקור וירטואלי לכל המעוניין. החכמה היא להקים ולעדכן את האתר ללא תלות במועד הבחירות, אך כמובן לדאוג לקדם אותו באינטנסיביות לקראת המועד עצמו. וודאו שהאתר מכיל את האידיאולוגיה שלכם ועורך היכרות מעמיקה ביניכם לבין הגולשים. בנוסף, אל תחששו לשטוח את המסרים העיקריים שלכם כבר בעמוד הראשי - הגולשים בדרך כלל מחפשים במהרה את השורה התחתונה.
     
  2. פייסבוק ורשתות חברתיות - אפרופו אובמה שהזכרנו בתחילת הטקסט - נשיא ארה"ב העניק בעצמו קרדיט לפייסבוק בתור כלי חשוב שסייע לו בקמפיין הבחירות שלו. מכאן שלא ניתן לזלזל במעצמה החברתית הזו אלא ההיפך - יש להשתמש בה ובכלים נוספים כמו הטוויטר והאינסטגרם לצורך מינוף האינטרסים שלכם. נסו להיות ויראליים כמה שיותר, באמצעות העלאת סטטוסים, תמונות, דיונים ולינקים רלוונטיים.
     
  3. ערוץ יוטיוב - כל היתרונות של הרשתות החברתיות מקבלות מימד חדש באמצעות ערוץ היוטיוב ובאמצעות הפצת סרטונים. כעת, רק במקום לקרוא את מה שכותבים, הגולשים יכולים לראות וגם לשמוע אתכם ויש לכך ערך חשוב ביכולת ליצור עמכם הזדהות. נסו לדבר ישירות אל קהל הגולשים שלכם, כך המסר שלכם יעבור בצורה הברורה ביותר.
     
  4. ניהול טוקבקים באתרים מובילים - כיום, גם לקולו של האזרח הפשוט יש משקל ויש לכך יתרונות וחסרונות. מאחר שהאינטרנט הוא למעשה תחום פרוץ שבו כל אחד רשאי להשמיע את קולו, עליכם להיות מודעים היטב למה שכותבים עליכם הטוקבקים ברשת. נכון, לטוקבק יחיד אמנם אין השפעות הרות גורל על הקמפיין שלכם, אך לטוקבקים רבים - יש בהחלט!

    בנוסף, עליכם לקחת בחשבון כי המפלגות או המתחרים שלכם עלולים ליזום טוקבקים גרועים במטרה להאיר אתכם באור שלילי. כדי לדחוק טוקבקים שליליים הצידה, יש להפיץ כמות גדולה של טוקבקים חיוביים ואילו כדי לדחוק את המתחרים הצידה, לא מן הנמנע שתצטרכו להיעזר בטקטיקות שלכם ולהפיץ גם לגביהם טוקבקים שליליים - כך עובד המשחק.
טל גולדפרב
טל גולדפרב
יועץ לשיווק ופרסום ברשת האינטרנט. בעל ניסיון רב בליווי וקידום עסקים באינטרנט. אחראי מחלקת פרסום בחברת Revolution & URL.
077-4604410
מאמרים מאת טל גולדפרב
עיצוב חדר אמבטיה בסגנון כפרי
בבואנו לעצב את חדר האמבטיה בסגנון כפרי, אנו שמים דגש על מספר דברים חשובים כגון צבעים (וכמות הצבעים, או צבע דומיננטי אחד), גודל חדר האמבטיה, תקציב ועוד.
פורסם בקטגוריה עיצוב פנים בתאריך 05.10.14
מה להכין לפני שפונים לחברות בניית אתרים?
על מנת לקיים תקשורת טובה עם חברת בניית האתרים כבר בשלבים ההתחלתיים ולהגיע לשביעות רצון מקסימאלית, חשוב לבצע הכנות מקדימות טרם פנייה לחברת בניית אתרים
פורסם בקטגוריה בניית אתרים בתאריך 02.11.12
מעוניינים ליצור קשר עם טל גולדפרב? מלאו את הפרטים הבאים:
*
*
*