מהי אכילה ריגשית?
צפיות: 1262 \\ מילים: 359 \\ פורסם בתאריך: 29.12.15
השבוע בחרתי לשתף אתכם בחוויה אישית שנתקלתי בה הקשורה לאכילה רגשית.
קמתי לבוקר יפה, התלבשתי, התארגנתי והלכתי לעבודה שאני אוהבת, אכלתי ארוחת בוקר מאוזנת ובריאה וניגשתי לעבוד. תוך כדי העבודה פנתה אליי קולגה וסיפרה לי על שינויים עתידים במסגרת הפרויקט שלנו, נושא הגורם לאי וודאות בעבודה.
מכירים את הרגעים האלו? התחושה של המתח, החשש, הכעס והפחד שצצים במהלך חיינו שבו אנו מחפשים את הנחמה. את המקום הרגוע והשליו.
אז מגיעה המחשבה והרצון למשהו מתוק מלוח ושמן.
מזדהים? עם הרגע הזה שאנחנו פונים למקרר או מחפשים את המתוק, הקפה עם העוגה, הבורקס, הסוכר, השומן והמלוח. ניגשים לבית הקפה הסמוך, למקרר או למאפיה ומתנחמים.
אני מניחה כי כולנו מדי פעם נתקלים ברגשות ומחשבות אשר מביאים אותנו להרגיש רע ומתוח.
אך מה קורה לנו באמת בגוף ברגעים אלו? מה קורה לפני ??
מה הסיבה לרצון העז למתוק? בשעת מתח עצב כעס? והאם הסוכר באמת מנחם? או שגרוע מכך?
אז הנה כמה עובדות על מה שקורה לנו בגוף:
שהגוף נמצא במצב של לחץ או פחד, ישנה זרימה של חומרים רעילים לתוך מחזור הדם, המתח בשלב זה גם מרוקן את גופנו מוויטמינים, מינרלים וחומרים תזונתיים אחרים ורמת הסוכר בגוף יורדת.
זה השלב שבו הגוף תשוש ומבקש להחזיר לעצמו ויטמינים מינרלים וחומרים נוספים אשר הוא זקוק להם.
ההרגשה היא של עייפות עצבנות וכעס, והצורך הוא באנרגיה זמינה ומהירה.
כאשר אנו עייפים עצבניים ומתוחים אנו מחפשים אנרגיה זמינה שהיא מתוקים, שומן ומלח. שלושת אלו מאוד מזיקים לגופנו וגורמים לנו להרגיש יותר מתוחים ועצבניים מכיוון וחומרים אלו אינם מועילים לגוף והם מהווים פסולת שהגוף מעוניין להיפתר ממנו, פעולת סילוק הפסולת מעייפת את הגוף שלאחר מכן מבקש שוב אנרגיה זמינה.
אז מה עושים? איך מתמודדים?
אכילה מאוזנת מלאה ובריאה מסייעת לגופנו להתמודד במצבי עייפות מתח וכעס.
אכילת אורז מלא, שיבולת שועל, ירקות ירוקים פירות טריים שומרת על רמת סוכר מאוזנת בדם, כאשר גופנו מקבל את כל מה שהוא זקוק קל לו יותר להרגיש טוב יותר גם המצבים כאלו.
עצבנית? כועס? עבר עליכם יום קשה ומתוח?
עצרו נשמו וחפשו להזין את גופכם במזונות הבריאים והטובים ביותר שתוכלו.
הזינו את עצמכם בדגנים מלאים המלאים בברזל ומאזנים את הסוכר.
עלים ירוקים המעניקים סיבים תזונתיים המרגיעים ומסייעים למערכת העיכול.
שתו מים והימנעו מאכילת סוכר שומן ומלחים.
ולסיכום איזון, איזון, איזון.
תנועה ופעילות סדירה ואכילה מאוזנת ומלאה מסייעת לנו פיזית ונפשית להתמודד עם מצבי מתח ועצבנות ביום יום.
שבוע בריא לכולם,
שלכם קרן נעים מאמנת התזונה שלכם.
קרן נעים
קרן נעים
קרן נעים מאמנת לתזונה ואכילה ריגשית
מאמרים מאת קרן נעים
מאמרים נוספים מהקטגוריה
רינת רחמינוב
המטריה שלי לכל עונות השנה
מאת: רינת רחמינוב מאמנת אישית הוליסטית בשיטת המטרי"הrn
נכתב ע"י רינת רחמינוב בקטגוריה אימון אישי בתאריך 29.12.14
אילן אייזלמן
ניהול זמן - הנוסחא למשכורת שמנה יותר!
מכירים את ההרגשה שעובר לו השבוע ואתם מרגישים שלא הספקתם כל מה שתיכננתם?rnמכירים את ההרגשה שאנשים אחרים, בעלי תואר כמוכם, מקבלים משכורת גבוהה יותר?rnבמאמר הבא אצ
נכתב ע"י אילן אייזלמן בקטגוריה אימון אישי בתאריך 29.12.15
מעוניינים ליצור קשר עם קרן נעים? מלאו את הפרטים הבאים:
*
*
*