למה לפחד מביטוח?
צפיות: 1212 \\ מילים: 490 \\ פורסם בתאריך: 18.09.14
מהו ביטוח?

לפי ויקיפדיה, ההגדרה של ביטוח היא "אמצעי חוקי וכלכלי המיועד לחלק בין הרבים את הנזקים העלולים ליפול למעמסה על היחיד".

ישנם סוגי ביטוח רבים, דבר שלעיתים קרובות יכול לבלבל מאחר ואתה לא בטוח שאכן עשית את סוג הביטוח שמתאים לצרכים שלך או של משפחתך ושיעניק הגנה מספקת מפני סיכונים אליהם אתה חשוף.

אנשים רבים לא אוהבים "להתעסק" בנושא הביטוח ודוחים את הטיפול בו. גם כאשר הם מקבלים פניה מסוכן ביטוח, הם לא מוכנים להיפגש איתו.

מעבר לעובדה שהנושא קשור קשר ישיר לכסף (נושא טעון כשלעצמו), התחום נחשב למורכב. יש סוגי ביטוח רבים ואנשים מתקשים להחליט איזה סוג ביטוח לעשות וזאת גם לאחר שנפגשו עם סוכן.

נקודה נוספת – שבה אני רוצה למקד את תשומת הלב הפעם – היא שנושא הביטוח הוא נושא מאוד טעון ומלא ברגש שלילי. אנו עוסקים בתחום שקשור לנושאים כמו: זקנה, מחלות ומקרים סיעודיים (נושאים לא חביבים במיוחד).

האדם מוכן להסתכל על הנושאים הללו ולבחון אותם כאשר מדובר בו באופן אישי.
אך מה קורה כאשר יש לאדם ילדים והוא נדרש לעשות עבורם ביטוח בריאות? או כאשר הוא נדרש לעשות ביטוח סיעודי להורים שלו?

מניסיון, פעמים רבות התגובה של האדם היא שלילית – למה שאעשה ביטוח שכזה?
עבור אנשים רבים מדובר במעיין "נבואה שמגשימה את עצמה". ישנו פחד וחשש להתעסק עם הנושא הזה.

הנקודה הזו ידועה לסוכני ביטוח רבים אשר "משחקים" על הנקודה הזו של הפחד ומשתמשים בפחד על מנת "לשתק" את הלקוח ולהביא אותו לחתום על פוליסת הביטוח.

באופן אישי, אני מאמין שביטוח יש לעשות מתוך ידע והבנה ולא מתוך פחד או חשש.
אכן – ישנם סיכונים בחיים וכאשר ניגשים לעשות ביטוח יש לבחון אותם ולא להתעלם מהם.

סוכן שלא מציג בפני הלקוח שלו את הסיכונים שכרוכים באי עשיית הביטוח לא עושה את עבודתו כסוכן. יחד עם זאת, סוכן ש"מציף" את הלקוח בפחדים ומביא אותו לחתום על פוליסת הביטוח באמצעות שימוש בהם, חוטא לתפקידו גם כן.

לדבר יש השפעה על שני הצדדים – הלקוח והסוכן כאחד:
פעמים רבות נתקלתי בלקוחות שלא נמצאים בקשר עם הסוכן שלהם – ולהיפך.
הלקוח יצא מהפגישה מפוחד ולא הבנה של ממש בנוגע לביטוח שהוא עשה.
וגרוע לא פחות – הסוכן יוצא מהפגישה בידיעה שהביטוח נעשה שלא מתוך הבנה.

לעיתים – גם שנים לאחר מכן הלקוח לא יוצר עם הסוכן – גם כאשר חלים שינויים שמחייבים דיווח ובחינה מחדש של תיק הביטוחים.

מנגד – הסוכן לא יוזם פניה אל הלקוח אחת לתקופה, כמתבקש, על מנת ללמוד על השינויים שחלו בחייו של הלקוח ובכדי לבחון את תיק הביטוחים לאור השינויים הללו. פעמים רבות הסוכן חושש ממצב שיצירת קשר עם הלקוח תביא לביטול הפוליסה המקורית.
ביטוח נעשה מתוך ידע והבנה של הצרכים והסיכונים. יש לבדוק את תיק הביטוחים אחת לתקופה ולהתאים אותו לצרכים המשתנים (פוליסה שעשית כאשר היית רווק לא בהכרח תתאים לך לאחר שהתחתנת ונולדו לך ילדים).

סוכן הביטוח הוא אחד מאנשי הקשר החשובים ביותר שלך.
השם ומספר הטלפון שלו צריכים להיות במכשיר הטלפון ובספר הטלפונים שלך.
אתה צריך להרגיש בטוח לצלצל אליו בכל שאלה ועניין שקשורים לביטוח.

ביטוח, ובמיוחד כאשר מדובר בביטוח חיים ו/או ביטוח פנסיוני, הוא מוצר לטווח ארוך.
יחד עם זאת, אין סיבה לרכוש אותו מתוך פחד..

פחד הוא לא צורך – הוא פשוט פחד.
יתכן שהוא יניע אותך לפעולה – אבל לא בהכרח לפעולה הנכונה.
מעוניינים ליצור קשר עם ירון בר? מלאו את הפרטים הבאים:
*
*
*