כמה עולה לפרסם בגוגל?
צפיות: 1773 \\ מילים: 477 \\ פורסם בתאריך: 07.11.12
כשפונים אליי בנוגע לפרסום בגוגל אני כמעט תמיד נתקלת בשאלה כמה עולה לפרסם בגוגל או כמה את ממליצה לי להשקיע? לפעמים השאלה נשאלת מתוך חשש של המפרסם הפוטנציאלי - האם עליי להשקיע אלפי שקלים כדי שימצאו אותי בגוגל?

חשוב להדגיש בפני בעלי אתרים המתעניינים בניהול קמפיין באדוורדס כי אפשר לפרסם בגוגל בכל תקציב: מספרה מקומית תבחר להשקיע 500 ₪ בחודש , עורך דין ישקיע כמה אלפים ותקציב של חברות יכול להגיע לעשרות אלפים ואף לסכומים החוצים את הדמיון בנישות מסוימות. היופי בשיווק באינטרנט, כך אני מסבירה, ככלל, מאפשר לכל אחד להיכנס לזירה ולנסות את מזלו.

לגבי השאלה כמה כדאי להשקיע התשובה הכי טובה מתקבלת דרך ניסיון מעשי. זאת בדיוק הסיבה שגוגל מחלקת שוברי ניסיון, כדי שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להתנסות ולגבש דעה בעצמם. באופן כללי, אך לא בלי הסתייגויות, מומלץ להשקיע בחודש ראשון 1000-1500 שקל בכדי לבדוק את כדאיות הפרסום. יכול להיות שהוא יתגלה כאפקטיבי ויכול להיות שהוא כלל אינו מתאים לנישה שלכם. אין כל התחייבות בפרסום בגוגל וניתן להפסיקו בכל שלב ובכל דקה ביממה.

כמה טיפים למתנסים
  • לפני שמתחילים - שאלו את עצמכם בכנות האם האתר בעל פוטנציאל לייצר לכם פניות או מכירות? האם האתר ידידותי לגולש? לא מעט אני שומעת -  ניסיתי את אדוורדס אך לא  קיבלתי  פניות– ואז מתגלה שמדובר באתר מיושן, בעל שגיאות כתיב, או "צור קשר" שנחבא אל הכלים...
  • בשלב ראשון כדאי להיכנס לכלי מילות המפתח של גוגל הניתן כשירות חינמי ולהזין לתוכו מילות מפתח רלבנטיות. שאלו את עצמכם איזה ביטויים אנשים מחפשים כדי להגיע לעסק / לאתר שלי. הכלי יחולל הצעות שכוללות ביטויים בעלי נפחי חיפוש חודשיים. הקפידו לבדוק שבעמודות המופיעות בתוצאות מופיע  מחיר ממוצע לקליק - כך תוכלו להעריך כמה תשלמו על כל כניסה לאתר שלכם. העלויות לקליק הן למעשה נגזרת של התחרות – הגיוני שאם אתם מוכרים תבלינים לא תשלמו כמו בית ספר שמשווק קורסים פרטיים ללימוד שפות.
  • העלויות ההתחלתיות הן תמיד גבוהות יחסית לקמפיין שרץ וצובר תנופה וותק.
  • אם פתחתם חשבון חשבו לא רק על הביטויים שרלבנטיים עבורכם אלא גם על ביטויים לא רלבנטיים שיכולים להביא להקלקות מיותרות: למשל טכנאי מחשבים בתל אביב לא ירצה פניות מירושלים. בדיוק לשם כך קיימת אופציה למילים שליליות.
  • כשהקמפיין רץ בדקו מדד חשוב שנקרא ציון איכות. כדאי להבין שהוא פקטור חשוב בהוזלת עלויות של הקמפיין ובהצלחתו.
  • הקדישו זמן לניסוח מודעות בכמה ורסיות – נסחו הודעות מזמינות ושיווקיות, המכילות מילות מפתח חשובות.
  • הובילו את הגולשים לדף נחיתה מתאים באתר. מודעות יכולות להוביל לדפי נחיתה שונים.
  • עקבו אחר ביצועי הקמפיין (מעקב המרות). בעזרת שתילת קוד באתר תוכלו לגלות אילו מילות מפתח הובילו לתוצאה הרצויה מבחינתכם – מכירה או מילוי טופס "צור קשר", ולהיפטר ממילות מפתח שאינן מובילות לתוצאות.
  • חשבו על החודש הראשון כאל סוג של מבחן במהלכו מגלים מה עובד עבורכם ומה לא. לאחר מכן יגיע שלב האופטימיזציה: שיפור תוצאות עד למיקסומן.
זכרו - קמפיין מנצח דורש השקעת זמן, סבלנות, למידה והתמדה.
אודליה נתן
אודליה נתן
מנהלת קמפיינים בגוגל אדוורדס. בעלת ניסיון בניהול קמפיינים בינלאומיים ומקומיים בנישות רבות ומגוונות. שיווק מכוון תוצאות.
מאמרים מאת אודליה נתן
פיקוח שכר דירה ומה ניתן לעשות?
מחאת האוהלים של קיץ 2011, נשאה את דגל יוקר המחיה ועסקה לא מעט במחירי הדיור הגואים ובקושי לקנות או לשכור דירה במדינת ישראל.
פורסם בקטגוריה מיסוי מקרקעין בתאריך 11.05.13
מאמרים נוספים מהקטגוריה
shiri tayari
פרסום באינטרנט לעסקים קטנים
מערך הפרסום באינטרנט של עסקים קטנים נעשה, עם השנים, מבלבל ומצריך את שירותם של בעלי מקצוע.
נכתב ע"י shiri tayari בקטגוריה פרסום באינטרנט בתאריך 13.06.14
צחי פן
כיצד ניתן לייצר הכנסה באמצעות וורדפרס?
בפוסט זה אתן רעיונות כיצד גם אתם תוכלו להפוך את האינטרנט למקור הכנסה עבורכם באמצעות מערכת ניהול האתרים – וורדפרס.
נכתב ע"י צחי פן בקטגוריה פרסום באינטרנט בתאריך 13.10.15
מעוניינים ליצור קשר עם אודליה נתן? מלאו את הפרטים הבאים:
*
*
*