ילדך מפריע בבית הספר ואת כבר לא יודעת מה לעשות
צפיות: 1194 \\ מילים: 437 \\ פורסם בתאריך: 29.12.15

?האם ילדך מפריע לאחרים בבית הספר

?האם נמאס לך לקבל טלפונים ממנהל

?האם את רוצה להפסיק את מה שהוא עושה ואת פשוט לא יודעת איך

?האם יש לך לפעמים תחושה שכל המטרה שלו זה להרע לך את החיים

.אם ענית 'כן' על אחת מהשאלות האלה סביר להניח שמאמר הזה בשבילך

אני מניחה שאת כבר נמצאת במערבולת כלשהי. את רואה את ילדך בבוקר ואולי את כבר מניחה שזה עניין של זמן עד השיחה
הבאה עם המנהל. את מיוסרת, את הולכת עם תחושות קשות, ואחר כך מקבלת אישור לרגשות שלך  - בתור שיחה נוספת עם המנהל. ואז את עוד פעם רואה את ילדך ובטוחה שהשיחה הבאה בדרך ... זה מעגל סגור. כל עוד תהיי בתוך המעגל הזה – יהיה לך קשה והדברים יחזרו על עצמם. אולי מתאים לך לנסות לשבור את המעגל. זה מעגל של שניים – ברגע שאת תצאי ממנו – ילדך מן .הסתם לא ירצה להישאר שם לבד וגם אם כן – זוהי בחירה שלו

טיפ ראשון במצב הזה – 'לכל מעשה יש כוונה חיובית'. יחס. כל ילד רוצה שיתייחסו אליו. ילד שמתנהג שצורה טובה בבי"ס וגם ילד שמתנהג בצורה לא כל כך טובה – שניהם מקבלים יחס. לצערי, ואולי גם לצערך, ילד יהיה מוכן לקבל יחס שלילי כי יש לו כוונה חיובית מכך. זה יכולה להיות ההרגשה ש'כך הוא שווה משהו', או 'כך אני קיים' או 'כך אני מרגיש שייך'. מה הכוונה החיובית של ילדך אפשר לברר אצלו – פשוט לשאול אותו מה הכוונה החיובית שלו במה שהוא עושה ואז להקשיב ועל מה שהוא יענה לשאול עוד פעם אותה שאלה – וכך עד שתגיעי לרגש חיובי שהתנהגות הזאת נותנת לו.

טיפ שני – מיקוד. אם המיקוד שלך הוא על מעשים שלילים שילדך עושה – אז את גם תמצאי אותם וגם תעצימי אותם. אם זה מה שאת מחפשת – ילדך ישתף איתך פעולה כי הוא רוצה שתתייחסי אליו. אך כאשר תשני מיקוד למעשים טובים שילדך עושה – את תמצאי אותם וגם תעצימי אותם וכמובן שילדך ישתף איתך פעולה כי הוא רוצה שתתייחסי אליו. אם תתייחסי רק למעשים טובים  - זה מה שהוא ירצה לעשות. אני מבינה שיכול להיות מצב שאת רוצה להגיד לי שהוא לא עושה שום מעשה טוב – וזה בסדר גמור כי עד עכשיו מיקוד היה על מעשים שליליים. כל מה שצריך – זה פשוט לחפש מעשים טובים – גם אם ייקח לך יומיים עד שתראי מעשה ראשון חיובי – זה גם בסדר גמור. זה קשה בהתחלה – אך אחר כך מתרגלים לראות את המעשים הטובים. כל מעשה טוב שהוא עושה – נחשב, גם אם זה חיוך קטן לאחותו או גם עצם העובדה שהוא הולך לבי"ס ולא עושה הפגנה בבית.

אז למדנו עכשיו שלכל מעשה יש כוונה חיובית, גם אם נדמה לך שזה לא כך. ולמדנו שמיקוד במעשים חיוביים יוצר עוד הרבה מעשים חיוביים.
מאמרים מאת הודיה בכור
כאשר אוותר על הגבולות האם ילד שלי יאהב אותי יותר
מה עומד מאחורי חוסר גבולות של ההורים. האם זה ניתן לשינוי. ומה היא הדרך לשינוי.
פורסם בקטגוריה חינוך ילדים בתאריך 29.12.15
מאמרים נוספים מהקטגוריה
BIM brand it media
חינוך בטכנולוגיה מתקדמת – מצעידים את הדמיון קדימה
משחקי הילדים משולבי אפליקציות אוגמנטד ריאליטי ייעודיות עומדות לשנות את כללי המשח
נכתב ע"י BIM brand it media בקטגוריה חינוך ילדים בתאריך 02.05.16
דוד דרומר
כל אחד מרוויח במצליח
זה מתחיל בגלים של גילויי מרדנות וממשיך בנסיגה הולכת ומתעצמת מהיסודות והערכים עליהם הושתת החינוך שאותם הם מקבלים
נכתב ע"י דוד דרומר בקטגוריה חינוך ילדים בתאריך 31.05.14
מעוניינים ליצור קשר עם הודיה בכור? מלאו את הפרטים הבאים:
*
*
*