טיפים לחורף לרידה במשקל
צפיות: 1532 \\ מילים: 418 \\ פורסם בתאריך: 14.11.14
כאשר החורף מגיע והטמפרטורות יורדות, מה לעשות?? נקודת השיא של היום היא לשכב על הספה, מול הטלוויזיה, עם שוקו חם מתחת לפוך. החשק לבצע פעילות כלשהי צונח ואיתו גם רמת הסרטונין(הורמון האחראי לתחושת מצב הרוח ולשובע). התיאבון והרצון לפחמימות גדל(עקב רמות סרטונין נמוכות), ולאט לאט אנחנו מתחילים לצבור קילוגרמים על גופינו.

אז מה עושים??

ריכזתי עבורכם מספר טיפים להתמודד עם התופעה: 

1. הימנעו מאכילת פחמימות פשוטות ומתוקים כגון: עוגות, עוגיות, שוקולדים,שוקו חם ... את הצורך במתוק ננסה לספק ע"י אכילת: פרי, דייסת שיבולת שועל בתוספת ממתיק וקינמון, פרוסת לחם+ ריבה ללא תוספת סוכר/כפית חמאת בוטנים, תפוח-עץ אפוי או מעדן חלב.
2. נשתדל להרבות בצריכת פחמימות מורכבות, עשירות בסיבים, ולפזר אותן לאורך היום בכל הארוחות(לאיזון רמות הסוכר). פחמימות כגון: לחם מחיטה מלאה או שיפון, תפו"א, בטטה, אורז, פסטה מחיטה מלאה, עדשים, אפונה, תירס, שעועית, בורגול, , קינואה וכ'ו.
3. פעילות גופנית קבועה- בימים שמתאפשר נצא מהבית לבצע פעילות גופנית(ממש כמו בקיץ). בימים שמזג האוויר לא מאפשר, ננסה לרוץ על הליכון בבית או לבצע פעילות בתוך הבית לדוגמא: בעזרת מדרגות.
4. אכילת מאכלים חמים- כדי לחמם את הגוף בחורף(במטרה למנוע מהגוף שלנו את הרצון להתחמם בעזרת מזון), נגיש לו משקאות ומאכלים חמים. אכלו לפחות פעם ביום ארוחה חמה, הוסיפו לכל ארוחה קרה מרק חם או ירקות מוקפצים, שתו חליטות תה או מים חמים עם עשבי תבלין נענע/לואיזה/מרווה/מקל קינמון.
5. חשיפה לאור מעלה רמות סרטונין (הורמון שרמתו יורדת בחורף והוא אחראי על מצב הרוח).על מנת לעלות את רמות הסרטונין, השתדלו לצאת החוצה לטיול בשעות האור(עם הכלב, הילדים..) והחליפו את הנורות בביתכם לעוצמה גבוהה יותר( 100 וואלט).
6. על תשכחו לשתות- בחורף מרגישים פחות צמא בגלל הטמפרטורות הנמוכות. אם לא נשתה, נהיה שבעים פחות ורעבים יותר, וייתכן שגופינו יתבלבל בין הרגשת הצמא והרעב.
7. עייפות היא גורם נוסף להגברת התיאבון. הקפידו לישון את שנת הלילה שלכם. בנוסף, צרכו 5 פירות וירקות בצבעים שונים שיספקו לכם את הויטמינים, המינרלים והאנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) שיגנו על גופיכם מפני העייפות ובכך יורידו גם את רמת התיאבון.
8. היזהרו מאכילת לילה- הימים בחורף קצרים וקרים יותר, והשעות מול הטלוויזיה בבית ארוכות יותר. שעות אלו עלולות להיות מסוכנות ומלוות באכילת יתר וזללנות לילית. יש להימנע מאכילה זו ולצרוך בשעת הצורך ירקות בלבד ושתייה חמה. בנוסף, חשוב להתחיל את היום בארוחת בוקר ולאכול מסודר לאורך היום על מנת שלא נגיע רעבים בלילה.
9. כדאי להוסיף תבלינים מחממים ,לאוכל המחזקים את גופינו עפ"י הרפואה הסינית כגון: ג'ינג'ר, הל, קינמון, כורכום וכמון .



10. הרבו באכילת מאכלים המכילים אומגה 3  המסייעת במניעת דיכאון החורף: אכילת דג ים צפוני (טונה , הליבוט , מקרלים , סרדינים , סלומון ), אגוזי מלך, פשתן טחון וכ'ו. 
 

בהצלחה!!!
כותבת: לירון פז
דיאטנית קלינית מוסמכת, מנהלת DIET ANGEL
דיאטנית אישית בלווי צמוד
www.dietangel.co.il
0
547613361
מאמרים נוספים מהקטגוריה
סאלי ברנס
הרזייה ללא דיאטה/ סאלי ברנס
הרזייה ללא דיאטה היא למעשה הדרך הטבעית והנכונה והמצב הנורמלי בו הגוף אמור להיות.
נכתב ע"י סאלי ברנס בקטגוריה דיאטה בתאריך 29.12.13
חלי ממן גרופ
אתר חלי גרופ - אתר הדיאטה המקיף בישראל!
כדי לענות על השאלות והלבטים של כל מתחילי הדיאטה - נוצר אתר חלי גרופ - אתר הדיאטה המקיף ביותר בישראל. באתר מתכונים לדיאטה, מחשבונים ופורום שאלות מקצועי.
נכתב ע"י חלי ממן גרופ בקטגוריה דיאטה בתאריך 02.11.12
מעוניינים ליצור קשר עם לירון פז? מלאו את הפרטים הבאים:
*
*
*