דמיון מודרך ו-NLP - לחיות ברגע הזה
צפיות: 1640 \\ מילים: 848 \\ פורסם בתאריך: 28.03.13
דמיון מודרך ו-NLP - לחיות ברגע הזה

ללמוד להיות ברגע. לחיות כאן ועכשיו. ברגע הזה. ליהנות ממנו, לחוות אותו, לשהות בו.
אל מול האופציה השנייה, אובססיביים במחשבות לגבי העבר או דואגים למה שיהיה בעתיד.

כולנו חווים את אותו פטפוט תמידי, כמעט אינסופי בראשנו: במה נכשלנו, מה לא היינו צריכים לעשות, לומר, איך לא היינו הורים, בני-זוג, חברים, ילדים, עובדים מספיק טובים.
או מה אנחנו צריכים לעשות, לומר, איך להתנהג. איך אנחנו נראים, נתפסים בעיני אחרים, מה הם חושבים עלינו.
כולנו מכירים את אותו שיח מטריד, שעליו ואליו אנו חוזרים שוב ושוב בראשנו בחלק נכבד מהיום.

היכולת הבסיסית לתת למוח שלנו להירגע, להרחיק או להחליף מחשבות מלחיצות, מעיקות, או להשתיק פטפטת אינסופית במוחנו - מתאפשרת ברגע שאנחנו מבינים שהמוח גמיש, וניתן לאמן אותו כדי לקבל רוגע, שלווה, מנוחה, ומתוך כך להביא שלום, קבלה ואהבה לחיינו.

להיות ברגע הזה - חוויה זו מאפשרת מציאת מודעות חדשה בחיינו. ניתן לעשות זאת בכל שלב, בכל מקום שבו אנחנו בוחרים לעשות זאת. בין אם אנחנו בנסיעה או בהליכה, במפגש עם חברים או בערב שקט עם המשפחה בבית, או לבד.

להיות ברגע - השהייה ברגע הזה מזמינה אותנו לשים לב מה אנחנו חושבים, מרגישים, חווים, מבלי לשפוט דבר. פשוט להיות.
לשים לב לדברים שפעמים רבות נמצאים מחוץ ל"רדאר" הרגיל שלנו, כמו למשל מה אנחנו רואים מסביבנו, מעבר למה שאנחנו רגילים לראות, או מה אנחנו שומעים מעבר לקולות שהקשב שלנו מכוון אליהם בדרך-כלל. האם יש דברים נוספים שאנחנו יכולים לחוות מלבד הדברים שאליהם הורגלנו, התרגלנו במצבים מסוימים.

ההבנה הבסיסית שאיננו יכולים לשנות את עברנו, לא משנה כמה נחזור ונעבור על מה שהיה במוחנו; בדיוק כמו שאיננו יכולים לחזות מה יקרה בעתיד, אנחנו רק יכולים לנחש מה יהיה; כמו  שאנחנו לא יודעים מה באמת אחרים חושבים, אנחנו רק יכולים לנחש מה הם חושבים עלינו או רואים בנו – הבנה זו מביאה למחשבה מדוע להשקיע כל-כך הרבה זמן בדאגה למשהו שקרה, יקרה או לא יקרה, או איך יקרה.
מתוך כך הדבר המשמעותי, המהותי, היחידי - הוא להיות עכשיו ברגע זה. מחוברים באופן מלא ושלם למה שאנחנו כאן ועכשיו.

כי בעצם כל מה שאנחנו עושים וחושבים, אנחנו יכולים לחשוב ולעשות רק ברגע זה.
אין רגע אחר.

עצם ההבנה שהרגע הזה הוא הרגע האמיתי היחיד שקיים, ומה שאנחנו עושים בו, רק לו יש משמעות, רק הוא קיים - תאפשר לנו להתחיל לחיות באמת, למצות את מלוא הפוטנציאל שלנו, והכי חשוב - פשוט להרגיש ולחוות כל שנייה בחיינו.

כשאנחנו מתבוננים סביב, בדיוק ברגע שאנחנו נמצאים במקום מסוים ולא עסוקים במחשבות על מה אנחנו צריכים לעשות או לומר - אנחנו יכולים לראות, ממש לראות, מה יש מסביבנו: הנוף, האנשים. לראות דברים שאלמלא היינו עסוקים בראשנו בדברים אחרים, היינו יכולים לראות ולחוות אותם במלוא עוצמתם. לראות ולהרגיש אותם.

כשאנחנו מקשיבים באמת, שמים לב למנעד הקולות הנמצאים מסביבנו, נוכל לשמוע גם קולות נוספים שאולי לא הבחנו בהם, כי היינו עסוקים בדאגות או במחשבות על העבר או בתכנונים לעתיד. או-אז נוכל לשמוע את ציוץ הציפורים, המוסיקה, הקולות הנוספים, התנועה בחוץ. את הקול הפנימי שלנו.

אלמלא היינו עסוקים במחשבות שונות, אולי בזמן שהיינו אוכלים היינו נותנים את דעתנו לטעמם המורכב או הפשוט של המאכלים, חווים את שלל הטעמים על הלשון, את הריח והחיבור ביניהם. נהנים ממה שמגיע לפינו הרבה יותר, מרגישים את הטעמים בכל חלקי גופנו. מחוברים לגופנו.

אם היינו נמצאים עם אהובינו ולא עסוקים בנייד שלנו, או כאשר אנחנו מטיילים עם ילדינו או עם חברים, היינו מוותרים על אס-אם-אסים ומחשבות אחרות, ובמקום זה פשוט באמת נמצאים בחברתם, נהנים מהם, משתפים, נותנים, מקבלים – או-אז היינו חווים את החיים בעוצמה אחרת, את האהבה כפי שהיא ברגע זה, שאולי לא תהיה בזמן אחר.

כל מה שאנחנו עושים, אנחנו יכולים לעשות רק ברגע הזה. הפגישה הזאת עם החבר לא תחזור על עצמה כך כמו שהיא פעם נוספת. הנוף הנשקף מחלון המכונית כאשר אנחנו נוסעים לא יהיה אותו נוף כשנחזור או כשניסע בפעם אחרת. הטעם של העוגה שאנחנו אוכלים עכשיו לעולם לא יהיה אותו טעם.
והתחושה שלנו כאשר נהיה באמת ברגע הזה, לעולם לא תהיה אותה תחושה בפעם אחרת.

לכן כאשר אנחנו נמצאים, לומדים להיות מודעים לרגע הזה, מביאים אותו חזרה אל חיינו, בדיוק כמו שהיינו קטנים ויכולנו ליהנות מכל רגע ורגע, להיות בו - נוכל להרגיע את הראש העמוס שלנו, לתת לו שקט, לאפשר לו להפעיל יכולות נוספות הקיימות בו ושכחנו שהן שלנו, שאפשר להשתמש בהן. פשוט כדי לחיות. פשוט להיות אנחנו.

כדי לאפשר לעצמנו ללמוד להיות ברגע הזה, עלינו לאמן את עצמנו לעשות זאת - מכיוון שאנחנו רגילים לחיות בעבר ובעתיד, ולהיות במקומות אחרים.

האימון יכול להיות בכל צורה שמתאימה לנו. ניתן להחליט לעצור ולהקדיש מספר פעמים ביום זמן לרגע הזה שבו אנחנו נמצאים. או לבחור שעה ביום שבה נעשה זאת באופן מלא, מוחלט, שלם. ניתן לבחור כל פעם מקום אחר, ופשוט להחליט שעכשיו אנחנו נמצאים בו - עם כל החושים שלנו. רואים, שומעים, מרגישים, טועמים, מריחים.

להיות בתשומת לב מלאה לפעילויות שונות שאנחנו עושים, מתוך מודעות מלאה למה שאנחנו עושים. להיות ברגע הזה. להתבונן, לשהות, לבדוק מה אנחנו מרגישים ואיפה אנחנו מרגישים זאת בגופנו. עכשיו, בזמן הזה.

ברגע שנבחר ונדע לחיות ברגע הזה - נלמד להסתכל אחרת על דברים, להקשיב ממקום חדש, לפרש מצבים באופן שונה. נוכל לשחרר את המחשבות שלנו, כך שמחשבות חדשות יגיעו, והחלק הלא מודע שלנו יוכל להעלות פתרונות רעננים, להחליף פעולות אוטומטיות, להשמיע את קולו האותנטי, זה המחובר לעולם הערכים והאמונות המקודשים לנו.
מתוך כך נפתח את עצמנו לאפשרויות חדשות, כאלה שלא ראינו קודם, כשהיינו עסוקים בדברים אחרים.
כפי שנאמר בקהלת פרק ג': "לכל זמן, ועת לכל חפץ תחת השמים".
אסנת בוקופצר
אסנת בוקופצר
אסנת בוקופצר, מטפלת מוסמכת, בכירה, מאסטר בדמיון מודרך, NLP, טיפול בטראומה, אימון ותרפיית קו הזמן. טיפול אישי וזוגי. מנחת סדנאות בדמיון מודרך והעצמה אישית. http://www.nlptherapy.co.il
מאמרים מאת אסנת בוקופצר
אחריות במקום אשמה
כאשר אנחנו מודעים לעובדה שתחושת אשמה הינה רגש המנוהל פעמים רבות על-ידי העבר שלנו, האמונות או התבניות שלנו - נוכל להבין שרגש האשמה שאנו חווים יכול לתעתע בנו.
פורסם בקטגוריה בריאות נפשית בתאריך 19.05.13
דמיון מודרך ו-NLP - הערכה עצמית
הערכה עצמית, כשמה, תגיע קודם-כל מעצמנו - מכיוון שהמציאות הפנימית שלנו קודמת למציאות החיצונית, ואנחנו אלה הקובעים מה נכון לנו ומה לא,
פורסם בקטגוריה nlp - דמיון מודרך בתאריך 16.10.13
מאמרים נוספים מהקטגוריה
אודליה נתן
קשיי נשימה וסימפטומים של התקפי חרדה
מהו התקף חרדה ומהם הסימנים הבולטים שלו? כיצד מתמודדים עם סימפטומים נפוצים כמו קשיי נשימה, סחרחורת ועוד תופעות בלתי נעימות?
נכתב ע"י אודליה נתן בקטגוריה בריאות נפשית בתאריך 27.04.13
נעמי בר
טיפול בביטחון עצמי - הדיאלוג העצמי שבתוכנו
מה קורה בדיאלוג הפנימי שבתוכנו? האם אנו מפחידים את עצמנו? האם אנו רודים בעצמנו? האם אנו רואים שחורות? האם אנו מבקרים את עצמנו ,ללא הרף ?
נכתב ע"י נעמי בר בקטגוריה בריאות נפשית בתאריך 25.07.14
מעוניינים ליצור קשר עם אסנת בוקופצר? מלאו את הפרטים הבאים:
*
*
*