איך אני מקדם את האתר שלי?
צפיות: 1687 \\ מילים: 955 \\ פורסם בתאריך: 16.12.13
לאחרונה אני מנהל יותר ויותר שיחות (אינטרנטיות בפורום שלנו) עם בעלי עסקים אשר מרגישים אבודים ולא יודעים איך לקדם את האתר שלהם בעצמם. יש להם את הזמן והרצון וגם קצת ייאוש מחברות קידום אתרים. אז קודם כל אל תתייאשו חברה, ספק שירות גרוע לא מעיד על כל התחום אבל אם החלטתם לנסות לקדם את האתר שלכם בעצמכם הגעתם למקום הנכון.

במאמר זה אני רוצה לדבר בצורה כללית על הגישה מאחורי קידום האתר שלכם ומדוע היא גישה שתקח אתכם אל העתיד ולא אל סכנה של עונש מגוגל. אני לא מתכוון להכנס לפרטי פרטים קטנים כיוון שעבור זה אצטרך סדרת מאמרים רחבה וארוכה יותר משארצה לכתוב (גם אין לי ממש זמן לכך למען האמת).

2 הרעיונות מאחורי קידום אתרים

1. חשיפה רבה ככל האפשר (מבלי לעשות ספאם) ברשת האינטרנט
2. שיפור ושפצור האתר שיכיל את המידע הטוב ביותר בצורה הנגישה ביותר

על פניו זה נראה דיי ברור אבל כנראה שזה ברור רק למי שעוסק בתחום כיוון שאני שומע המון תהיות בנוגע לשתי נקודות עיקריות אלו. אז בואו נדבר על זה…

חשיפה רבה ככל האפשר ברשת האינטרנט

כאשר אנו מבקשים ליצור חשיפה רבה ככל האפשר ברשת האינטרנט עלינו להבין שמדובר על יצירת פרסומים רבים ככל האפשר אשר מצביעים אל האתר שלנו (לאו דווקא קישורים אלא פרסומים עם שם החברה). זה מאוד דומה למה שהיינו עושים בעולם האמיתי ולמעשה גוגל מצהירים פעם אחר פעם שהם זוכרים כי בעולם האמיתי דברים עובדים בצורה מסוימת והיו רוצים לדבוק באותו רעיון למעט היכולת ליישר את התחרות בין חברות גדולות לקטנות.

החלטנו ליצור חשיפה ברשת – אבל איך?

נכון שרק להגיד "ליצור חשיפה לא אומר כלום לבדו… מה אנחנו צריכים לעשות? ראשית עלינו לחשוב על רשימה של מקומות בהם נוכל לפרסם את האתר שלנו. אני לא מתכוון לרשימה של אתרים. לזה נגיע בשלב מאוחר יותר אלא רשימה של סוגי משאבים. משאב באינטרנט (לדוגמה) יכול להיות אינדקסים, אתרי מאמרים, בלוגים, רשתות חברתיות, לוחות מודעות וכו. ולכן, הצעד הראשון הוא לעשות רשימת משאבים כזאת. אם אתם צריכים רעיונות אין שום סיבה שלא תסתכלו מה המתחרים המובילים עושים בעצמם על ידי הקלדת השם של החברה שלהם בתוך מרכאות בגוגל ובדיקה היכן הם רשומים ברחבי רשת האינטרנט.

לאחר שיש לנו רשימת משאבים נוכל להכין קובץ אקסל אשר מחולק ללשוניות ומכין רשימה של אתרים בהם נוכל לפרסם את האתר שלנו על פי משאב. כלומר… לשונית לדוגמה יכולה להיות אינדקסים עם אוסף של אינדקסים חינמיים שמצאנו ברשת האינטרנט. לשונית שנייה יכולה להיות של אתרי מאמרים אשר מצאנו ברשת האינטרנט ומאפשרים פרסום של מאמר בחינם בדיוק כמו האתר הזה בו אתם קוראים את המאמר הזה (אז אני עושה לעצמי קצת קידום בעצם פרסום מאמר זה? כן! אתם צודקים!).

ברגע שיש לנו רשימת משאבים נוכל להתחיל וליצור פרסום של האתר שלנו בצורה מדורגת (ראו רשימת נקודות הבאה) וכך להתחיל ליצור המון "נקודות כניסה" לאתר שלנו ברחבי הרשת הישראלית! קל נכון? זה בדיוק מה שמקדמי אתרים עושים והגיע הזמן להעריך את העבודה הרבה הכרוכה בכך… נסו ותיווכחו.

כמה כללים בריאים בעת שאנו בונים חשיפה ברשת
  • אף פעם לא משתמשים באותם טקסטים – כתבו תיאור בית עסק מקורי בכל פעם בצורה טבעית
  • פתחו אימייל חלופי לצרכי רישום לאתרים אלו אחרת האימייל של יוספם למוות – חבל לא?
  • נהלו את קובץ האקסל שלכם בצורה חכמה כך שיכלול משתמשים וסיסמאות ועמודה של "בוצע"
  • אל תעשו ספאם! אין טעם לפרסם בפורום של טיח מודעה על איפור קבוע! זה פשוט ספאם…


שיפור ושפצור האתר שיכיל את המידע הטוב ביותר בצורה הנגישה ביותר

הגענו לשלב השני והלא פחות חשוב בקמפיין הפרסומי שלנו… רבים מתקשים להבין את החשיבות של שדרוג מתמיד של האתר שלנו לצרכי פרסום ואת הקשר בין השניים. רק חשבו על זה. נניח שבעולם האמיתי הייתם שומעים ורואים המון פרסומות של מסעדה ואז מגיעים אליה והיא הייתה לא נקייה – הייתם ממליצים לאחרים? ממש לא! אותו הדבר באינטרנט. האתר שלנו הוא חלון הראווה שלנו והרבה יותר מזה כיוון שהוא מציע מידע שאין לו תחליף לגולשים שהם למעשה לקוחות פוטנציאליים (בתקווה).

ולכן כדאי תמיד..

למצוא מידע חדש בצורה של מאמרים, טפסים, כלים, מחקרים, המלצות של לקוחות, סקירה של מוצרים רלוונטים, פירוט מוצרים, בניית עמודים אינפורמטיביים ועוד באתר שלכם.

נכון שזה מתיש לחשוב על רעיונות לתוכן חדש ולכן שווה לעשות רשימת תכנים אפשריים לאתר שלכם במקום אחד ואז לעשות כל פעם פעולה עבור האתר שלכם. גם כאן תעשו בחכמה אם תסתכלו על מתחרים (לעומק) ותבדקו מה יש להם באתר שאין לכם באתר? מה מדליק ואפילו אם דורש פנייה אל מתכנת לפרויקט קטן הייתם רוצים להוסיף לאתר שלכם?

מבנה האתר במבט לא משוחד

אם החלטתם לבצע קידום אתרים בגוגל בעצמכם אין לכם ברירה אלא לתת מבט לא משוחד על האתר שלכם ולהיות כנים. האם הוא נראה רציני ומתאים לתחום שלכם? האם הוא מעניק לגולש ביטחון כי אתם בעלי מקצוע רציניים או שנראה כאילו הקימו אותו ביומיים ושכחו אותו מאז? כמה קל למצוא את הטלפון שלכם מבלי להגרר אל עמודים פנימיים? כמה קל למלא את הטופס יצירת קשר שלכם וכמה הוא גלוי ומזמין? מבנה הוא נושא חשוב בכל אתר!

כמה טיפים בנוגע למבנה אתר
  • אני בעד טופס יצירת קשר וטלפונים בסוף של כל עמוד באתר שלכם
  • אני בעד טלפונים בראש האתר בצורה ברורה ונוחה לקריאה
  • אני בעד הזמנה לקרוא עוד לקראת סוף העמוד ושילוב מידע נוסף בתוך העמוד
  • אני בעד מפת אתר נגישה, אוטומטית וחכמה שמאפשרת למצוא דברים
  • אני בעד כפתור "דף הבית" וכפתור "יצירת קשר" בתפריט העליון
  • נסו לשלב תמונות ברורות בכל עמוד כמעט ככל האפשר – זה מוסיף!
  • נסו ליצור מבנה כותרות ברור אשר כולל את מילות המפתח הרלוונטיות
יש עוד המון המון נקודות בנוגע למבנה אתר ואני ממליץ לקרוא מאמר מושקע בנושא זה ולאמץ לכם רשימת "לעשות" עד שתענו על כל הנקודות.

סיימנו? לא באמת

אוכל להמשיך לכתוב עוד רבות על קידום אתרים ומבנה אתר אך קיימים מדריכים ייעודיים לנושא זה שאני ממליץ לקרוא מעת לעת כדי להשאר מעודכנים ולקבל רעיונות כי טובים השניים מהאחד ובטח טובים העשר מהאחד ביצירת רעיונות יצירתיים לחשיפה ברשת האינטרנט.

המון בהצלחה, שגיב SEO.
מאמרים מאת שגיב SEO
עבודה מועדפת לחיילים – מידע למשתחררים
עבודה מועדפת לחיילים משוחררים היא מעין בונוס אשר נועדה לעזור, לעודד ולהציע מעין בונוס על השתלבות חיילים משוחררים בשוק העבודה או לפחות כך היה במקור.
פורסם בקטגוריה עובד-מעביד בתאריך 10.04.14
מאמרים נוספים מהקטגוריה
דורון עמית
המלצות לפרסום באינטרנט
אין מה לאמר כי הלקוח הוא זה שמחליט אצל איזה ספק הוא ירכוש, הוא עושה זאת באמצעות מנועי החיפוש באינטרנט
נכתב ע"י דורון עמית בקטגוריה פרסום באינטרנט בתאריך 05.08.14
shiri tayari
פרסום באינטרנט לעסקים קטנים
מערך הפרסום באינטרנט של עסקים קטנים נעשה, עם השנים, מבלבל ומצריך את שירותם של בעלי מקצוע.
נכתב ע"י shiri tayari בקטגוריה פרסום באינטרנט בתאריך 13.06.14
מעוניינים ליצור קשר עם שגיב SEO? מלאו את הפרטים הבאים:
*
*
*